Sabtu, 6 Jun 2015

resepi ayam goreng rangup lagi sedap

assalamualaikum wbt.....

hai... dipertemukan lagi kita untuk bersua dalam blog yang tak sebarapa ni.... diharap para pembaca tak bosan dengan karenah saya ni.... hihi.... semalam birthday party anak saya, saya goreng ayam.... sedap.... jadi hari ni saya nak sharekan pada semua mengenai resepi ayam goreng kebaboom saya ni....cara nya mudah je....

bahan-bahannya....

sekilo sayap ayam
tepung gandum 1 senduk
telur sebiji
garam
kari ayam satu sudu
minyak untuk menggoreng


caranya....

bersihkan sayap ayam dan toskan....

masukkan garam, kari dan tepung gandum, gaulkan biar rata.

pecahkan telur, pukul sikit lalu masukkan kedalam adunan ayam tadi. gaul lagi biar rata.

kalau nak sedap sikit, perap dalam setengah jam... kalau nak cepat boleh goreng terus....

cara goreng, guna api perlahan dan tutup kuali agar ayam masak sekata... kena balikkan ayam sekali sekala takut ayam jadi rentung.... hihi... selamat mencuba.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan